طراحی گزارشات Pivot

این نوع گزارشات برای تجمیع، گروه بندی، جمع کل و … در داده های ارسالی به گزارش مورد استفاده قرار میگیرد.

در این گزارشات تمامی کاربران قابلیت چیدمان داده هایی که مدیر یا طراح گزارش در اختیار کاربران قرار داده است را با توجه به فیلد های مجاز دارا میباشند و میتوانند گزارش را برای خود خصوصی نمده یا از داده های موجود هر نوع گزارش تجمیعی با توجه به نیاز خود دریافت نمایند.

گزارشات پیوت چگونه طراحی میشوند

تمامی Query های شما در سیستم قابلیت تبدیل شدن به گزارشات پیوت را دارند.

پس برای طراحی این گزارشات ابتدا باید کوئری مورد نظر در سیستم طراحی شود سپس کوئری باید از نوع پیوت در گزارشات تعریف شود و در نهایت میتوان چیدمان گزارش پیوت را برای تجمیع و گروه بندی گزارشات طراحی نمود.

توجه داشته باشید طراحی مدیر سیستم برای این گزارشات بصورت پیشفرض میباشد و هر کاربر میتواند با توجه به نیاز خود تجمیع و گروه بندی داده های را برای خود تغییر دهد.

پس از چیدمان فیلد ها در چهار قسمت از طراحی این گزارش (Row, Column, Data, Filter) داده های بر اساس این چیدمان برای شما نمایش داده میشود که میتوانید با اضافه نمودن یا تغییر مکان این فیلد گزارش را تغییر دهید.

باید دقت داشته باشید که هر یک از قسمت های (ردیف، ستون، داده و فیلتر) برای شما در تجمیع و گروه بندی داده ها تاثیر پذیر میباشد و باتوجه به نیازیکه برای دریافت گزارش از داده ها دارید فیلد ها در مکان مناسبی از این چهار قسمت باید قرار داشته باشد.

این فیلد ها و قسمت هایی که به آن اشاره شد برای تمامی کاربران قابل مشاهده میباشد و خود کاربر با تغییر فیلد یا مکان فیلد میتواند گزارش دیگری را مشاهده نماید.

شرکت های زیر مجموعه

سیستم دارای قابلیت تعریف شرکت های زیر مجموعه میباشد که هر یک از شرکت ها تمامی امکانات سیستم را بصورت مجزا دارا میباشد.

سطح دسترسی کاربران

سیستم قابلیت تعریف کاربران و اتصال گزارشات با سطح دسترسی که شما برای کاربران مشخص نمودید را دارا میباشد.

طراحی گزارشات لیستی

هر query که در سیستم طراحی میشود قابلیت تبدیل شدن به یک گزارش با تمامی ستون هایی که شما انتخاب مینمایید را دارا میباشد.

طراحی گزارشات پیوت

گزارشات پیوت قابلیت ستون و ردیف بندی، فیلتر و شخصی سازی گزارشات برای هر query که طراحی شده است دار میباشد.

طراحی فرم های پیشرفته

طراحی فرم ها برای ورود اطلاعات توسط کاربران بسیار ساده بوده و توسط مدیر سیستم در هر گزارش طراحی شده قابلیت اتصال دارد.

طراحی داشبوردهای مدیریتی

داشبورد های مدیریتی هم از طریق Power BI و هم از طریق DevExpress برای طراحی در اختیار شما قرار داده شده است.

طراحی گزارشات چاپی

برای طراحی گزارشات چاپی سیستم از Report Builder مایکروسافت استفاده مینماید و تمامی گزارشات در یک سیستم نمایش داده میشود.

تعریف هشدارهای خودکار

دستور العمل ها و کارهای محوله به کاربران شما در سازمان برای ارسال ایمیل یا اس ام اس قابلیت طراحی در این سیستم را دار میباشد.